אל תהיו פריארים של חברות התעופה! 3 מקרים בהם יגיע לכם פיצוי

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

רבים מאיתנו אינם מודעים לחוק שירותי תעופה, הנועד להגן עלינו כצרכנים במקרים בהם הטיסה שלנו עוכבה או בוטלה. החוק מתייחס למקרים בהם נוכל לקבל פיצוי מסוים מחברת התעופה ממנה רכשנו כרטיס – במאמר הבא נסביר על מי חל החוק וכיצד ניתן לממש את זכויותינו במקרים אלו.

קיבלנו חופש מהעבודה, תכננו לפרטי פרטים את המלונות בהם נתארח, היעדים בהם נבקר ואתרי התיירות בהם נרצה לטייל – אך כשהגענו לשדה התעופה גילינו שהטיסה שלנו עוכבה במקרה הרע, או בוטלה במקרה הרע מאוד. מה עושים במקרים כאלו? ובכן, קיים חוק שנועד להגן עלינו כצרכנים בדיוק במקרים אלה – החוק לשירותי תעופה. כיצד ניתן לממש אותו? כל התשובות כאן.

 

אילו חוקים מגנים עלינו מפני מקרים של טיסה שעוכבה/בוטלה?

במקרה של אובר בוקינג, הטיסה שלנו יכולה להתעכב משמעותית. למעשה, קיימים מספר חוקים המגנים עלינו כצרכנים במקרים של טיסות שעוכבו באופן משמעותי או בוטלו. מובן שקיימים תנאים שונים החלים על כל אחד מהחוקים, לרוב בהתאם ליעד הטיסה או מיקום היעד אליו הטיסה צריכה להגיע.

במקרים בהם חלים מספר חוקים על טיסה אחת, הצרכן יצטרך לבחור חוק אחד שבגינו יבקש את הפיצוי שמגיע לו. במידה והטיסה התעכבה או הוקדמה, יוכל הצרכן להגיש בקשה על בסיס אחד מן החוקים הבאים.

  1. החוק הישראלי – החוק הישראלי חל על טיסות יוצאות ונכנסות לישראל בלבד.
  2. חוק האיחוד האירופי – חוק זה חל על טיסות שצריכות להמריא ממדינות השייכות לאיחוד האירופי, וכן על טיסות בתוך מדינות האיחוד האירופי. החוק חל גם על טיסות בינלאומיות.
  3. חוק אמנת מונטריאול – חוק זה חל על טיסות בינלאומיות המתבצעות בין מדינות החברות באמנת מונטריאול. החוק יחול גם על מקרים של טיסות פנימיות בתוך המדינה וכן על טיסות עם קונקשן.

כפי שצוין קודם, במידה ומספר חוקים חלים על הטיסה שלכם, תצטרכו לבחור רק באחד מהם ועל בסיס החוק שבחרתם תוכלו להגיש בקשה לפיצוי מחברת התעופה.

 

האם אני זכאי לקבלת פיצוי מחברת התעופה?

צרכנים שטיסתם עוכבה, הוקדמה או בוטלה ועומדים בתנאי הסף לקבלת פיצוי מחברת התעופה, יוכלו להגיש בקשה לקבלת הפיצוי המגיע להם. ברוב המקרים, חברת התעופה לא תפנה אליכם, אך אתם בהחלט חופשיים לפנות אליה ולדרוש את מה שמגיע לכם.

גובה הפיצוי שונה מחוק לחוק, וקיימים תתי תנאים בכל חוק, כמו זמן העיכוב, מרחק הטיסה ועוד. חשוב לציין שהחוק הישראלי חל גם על טיסות הממריאות מישראל למדינה זרה, אך חשוב להבין האם הטיסה שייכת לחברת תעופה ישראלית, שכן במקרה כזה החוק שיחול עליה יהיה החוק הישראלי בלבד. לסיכום, אנחנו ממליצים להיוועץ עם עורך דין על מנת להבין האם אתם עומדים בתנאים וכמובן להגיש בקשה לפיצוי שמגיע לכם.

חֶברַת תְעוּפָה

כתבות נוספות
שאולי תאהבו