באר שבע או תאילנד: זה לא משנה איפה אתם בוחרים לחיות יחד, העיקר שתעשו הסכם ממון!

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

העידן הנוכחי מאפשר לכל אחד מאתנו לבחור במקום המגורים המתאים לו ביותר. כך שיש בני זוג שבוחרים להתגורר בדרום הארץ, במרכז ובצפונה, בעוד אחרים מקימים את ביתם במקומות שונים על גבי הגלובוס. יש מי שסוברים שהחיים המשותפים מחוץ לגבולות ישראל לא מצריכים חתימה על הסכם ממון, אבל האמת רחוקה מכך. הישארו כאן ותגלו למה צריך חתום על הסכם ממון ללא קשר למקום מגוריכם.

 

ההקדמה – תכירו את חוק יחסי הממון

נפתח בהגדרה של חוק יחסי הממון שנכנס לתוקף בשנת 1974. חוק זה קובע שהיחסים בין בני הזוג הם שוויוניים ואינם משקפים את הקישום של נכסיהם בפועל. כלומר, אם לאחד מבני הזוג יש נכס שרשום על שמו בטאבו (לדוגמא, דירה, רכב, מחסן) הוא צפוי לחלוק אותו באופן שווה עם הצד השני במקרה של גירושים או פרידה. חשוב להכיר בחוק זה, מכיוון שהוא גורם לזוגות רבים לחתום על הסכם ממון שמקנה להם שקט נפשי.

משרד עורכי דין

הסכם ממון – מה זה בכלל?

החוק שהוצג לעיל הוביל להקמתו של הסכם ממון שמסדיר את ההתנהלות הכלכלית של בני זוג במהלך הנישואים ומציין את האופן שבו יחולק הרכוש במידה ובני הזוג ייפרדו או שאחד מהם ילך לעולמו. חשוב לציין שיש להסכם זה מטרה ברורה – לאפשר לבני הזוג להחליט מראש על החלוקה המתאימה של הרכוש שהם צברו יחד לאורך השנים. כאשר מדובר בין היתר בדברים הבאים:

  • חסכונות
  • נכסים לא ניידים
  • נכסים ניידים
  • חובות ועוד

רגע לפני שנציג בפניכם את החשיבות שבחתימה על הסכם ממון, נמליץ לערוך חיפוש ברשת אחר פרטים נוספים. תוכלו למצוא למשל קישור שיוביל אתכם לקבלת מידע מקיף אודות הסכם ממון – המדריך המלא.

 

למה חשוב להחזיק בהסכם ממון?

עליכם להחזיק בהסכם ממון ואין זה משנה איפה בחרתם להתגורר, משום שמחלוקות בין בני זוג שעשויות להוביל לפרידה עלולות להתרחש בכל מקום בעולם. נסביר שחתימה על הסכם זה תקנה לכם בתור התחלה בהירות והבנה. שכן, אתם תוכלו להכיר בהסדר הפיננסי שיבוא לידי ביטוי במידה ותחליטו להיפרד.

 

הסכם ממון יאפשר לכם ליהנות משקט נפשי

תהיו בטוחים שתרגישו הקלה מידית לאחר שתחתמו על הסכם ממון מול עורך דין שהוסמך לדבר, משום שזה יאפשר לכם להמשיך בחיי הזוגיות תוך בניית אמון הדדי והפגנת שקיפות ואחריות בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית המשותפת שלכם.

 

מילים אחרונות לסיום

כל זוג צריך לחתום על הסכם ממון ואין זה משנה איפה הוא בחר להשתקע. כעת ברור לכם שההסכם חיוני, משום שהוא יאפשר לכם להתגרש (במידה ותחליטו לעשות זאת בהמשך) בהתאם לקבוע בהסדר שעליו תחתמו, כך ששני הצדדים יצאו מרוצים מההליך.

עמדת טעינה לטסלה

כתבות נוספות
שאולי תאהבו