טיול היסטורי באמסטרדם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם חשבתם שאמסטרדם יכולה להציע לכם רק מסיבות, אתם מוזמנים לחוות את אמסטרדם כמו שלא חשבתם שאפשר. טיול היסטורי באמסטרדם, באזורים עתיקים ובעלי משמעות היסטורית עתיקה ביותר. בואו לחוות מורשת אמסטרדמית.

אמסטרדם מציעה למטיילים בה לחוות אותה אחרת. אמנם מיליוני תיירים מגיעים לגבולותיה בכדי ליהנות מהמסיבות המצוינות ומהסמים הקלים, אך באמסטרדם גם תמצאו היסטוריה עתיקה. מתכננים טיול היסטורי באמסטרדם? כדאי לקחת בחשבון ביקור בכנסיות מרהיבות, בתי כנסת עתיקים, תערוכות אומנים מקומיים, ארמונות מאוד מפוארים ומשומרים, אנדרטאות חשובות ועוד. אמסטרדם ידועה בשל העובדה שבכל פינה ניתן לראות אומנות משובחת.

מרכז העיר

אומנות היסטורית באמסטרדם

בין אם אתם מטיילים בכפרים או באזורים מרכזיים, תוכלו לראות המון אומנות היסטורית, המוצגת בדוכנים ובגלריות שונות. לרוב, הגלריות הכי מעניינות לא יהיו גלויות לעין, כך שכדאי להיעזר במדריך. מדריך דרך הוא תמיד מומלץ, אין ספק בזה בכלל, אך אם מדברים על אמסטרדם, מדריך דרך מנוסה הוא פשוט חובה.

בקלות אפשר לפספס המון מוקדים היסטוריים וחשובים, כך שהליווי של מורה דרך עשוי לגרום לטיול שלכם להיראות אחרת לגמרי. אמסטרדם נוסדה במאה ה-12 לספירה, ובתחילת דרכה היא הייתה עיירת דייגים די פשוטה. למעשה, אם חושבים על זה לרגע, האופי המסיבתי של העיירה כבר היה שם בתחילת הדרך.

אמסטרדם בתחילת הדרך

דייגים רבים היו עוגנים באמסטרדם, שכונתה אז אמסטל "דאם" (נהר אמסטל). לאחר מסעות ימיים מאוד ארוכים, לעיתים של שבועות או חודשים, אותם דייגים היו מוצאים את פורקנם אצל נערות ליווי מקומיות, במסיבות בעיירה וכדומה. כבר במאה ה-14, אמסטרדם נהפכה למשגשגת מאוד, למוקד אומנותי ותרבותי, מרכז כלכלי נחשב ועוד.

במאה ה-14 אמסטרדם כבר הוגדרה כעיר משמעותית ורבת חשיבות בהולנד, אירופה. אמסטרדם הייתה מסוגלת לגדול בקצב כה מהיר בעקבות המיקום האסטרטגי שלה באירופה. למעשה, בעקבות מיקומה, היא מהווה ציר מסחר מאוד מרכזי של סחר ימי וכלכלה מסוגים שונים. עד היום, אמסטרדם נהנית מהמעמד היוקרתי, והיא מהווה כיום הרבה מעבר לסתם עוד עיירת דייגים פשוטה או ענייה.

נוכחות יהודית עתיקה באמסטרדם

מאוד בקלות, אפשר להבין שטיול היסטורי באמסטרדם יכול להיות מאוד רחב ומאוד מעניין, כך שחשוב למקד את הביקורים שלכם באזורים שבאמת מושכים אתכם. כמו במקומות אחרים באירופה, גם באמסטרדם ישנן קהילות יהודיות משמעותיות ומורגשות.

למעשה, כמעט בכל פינה ניתן להרגיש בנוכחות היהודית , אם בדמות בתי כנסת עתיקים או בקהילה גדולה. בימי גירוש ספרד, יהודים רבים מצאו את מקומם באמסטרדם. זאת, בעקבות העובדה שאמסטרדם תמיד הייתה מתירנית למדיי וחופשיה בגישתה כלפי מהגרים (בשונה מעט מהיום).  כיום, המצב הוא שישנם מעט מאוד יהודים אשר מתגוררים בהולנד, לרבות באמסטרדם.

מוקדים היסטוריים באמסטרדם

אם בימים עברו היו 3 קהילות מפוארות שהתאחדו לשתי קהילות יהודיות עיקריות, היום חיים בהולנד רק כ-20,000 יהודים. יחד עם זאת שיהודי הולנד הצטמצמו מאוד (בעקבות גירושים, השואה ומלחמות), עדיין ניתן לבקר במוקדים היסטוריים מרהיבים הקשורים עמוק ביהדות.

כמובן שחובה לבקר בביתה של אנה פרנק, אנדרטת זיכרון היהודים, אנדרטת הנערים היהודים, אנדרטה למחנה ההשמדה אושוויץ, מקדש סיני, בית המדרש ETS HAIM ועוד רבות. אחד המקומות המומלצים לביקור בטיול היסטורי באמסטרדם, הוא בית הכנסת Uilenburg synagogue. בית כנסת זה נמצא בכתובת Nieuwe Uilenburgerstraat 91, שם תמצאו בית כנסת בן לא פחות מאשר 254 שנים! בית הכנסת הזה הוקם בשנת 1766, והוא נהרס כמעט כליל לאחר שנבזז במהלך מלחמת העולם השנייה. ב-1954 בית הכנסת שוקם, וכיום נערכים שם גם קונצרטים, מפגשים ואירועים חשובים.

טיול באמסטרדם ההיסטורית

עוד מקום חשוב שכדאי לבקר בו, הוא התיאטרון ההולנדי. התיאטרון נקרא Hollandsche Schouwburg, והוא בנוי למעשה משרידים של מבנה ששימש את הקהילה היהודית. בזמנו, הקהילה היהודית השתמשה במבנה זה עבור הצגות בשפת יידיש.

בצמוד לתיאטרון זה, תמצאו גם את מוזיאון ההיסטוריה של אמסטרדם. מבחינה היסטורית, בנקודה זו הגרמנים נהגו לאגד ולאסוף יהודים בכדי להעבירם למחנות ההשמדה השונים. ישנם אזורים רבים ששווים את הביקור שלכם, אם החלטת לצאת אל טיול היסטורי באמסטרדם. ההמלצה הכי טובה? לשכור מדריך דרך מומלץ ולוודא שאתם לא מחמיצים דברים חשובים. טיול נעים!

כתבות נוספות
שאולי תאהבו