טיול בעיירה צ'יווידאלה דל פריולי באיטליה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

צ'יווידאלה דל פריולי היא עיירה מאוד עתיקה, והיא נחשבת בתור אחת העיירות היפות ביותר בצפון-מזרח איטליה. בחורף תוכלו לעשות בעיירה זו סקי, ובקיץ תוכלו ליהנות מאוויר הרים צלול כיין. אגב יין, חובבי היינות ייהנו מאוד באזור זה.

כבר בשנת 50 לספירה, עיירת צ'יווידאלה דל פריולי נוסדה על ידי יוליוס הקיסר. מעבר לבתים בהחלט מרשימים ובנייה היסטורית, תוכלו גם להתרשם בעיירה זו מקתדרלה מרהיבה ועתיקה הבנויה בסגנון הגותי של ימים עברו. מה עוד באזור? בקיץ ישנם פסטיבלים מרהיבים ביופיים, המוקדשים לימי הביניים. זו פעילות מומלצת מאוד עבור הילדים. אם אתם מכורים לחיק הטבע וחייבים לנשום אוויר פסגות, זה האזור בשבילכם. בצמוד לגבול עם סלובניה, עיירת צ'יווידאלה דל פריולי עונה על הצרכים של כל מטייל ומטיילת.

גולש מקצועי

טיולים בצפון מזרח איטליה

הנופים הקסומים של איטליה לא נשכחים במהרה מזיכרונם של המטיילים בה. עשרות אלפי רבבה מגיעים אל איטליה ונופיה מכל קצוות תבל, אך נדמה כי עדיין נשארו בה אזורים בתוליים ופחות תיירותיים. אחד המקומות האלו, הוא אזור צ'יווידאלה דל פריולי.

כמעט 50 מיליון תיירים פוקדים את איטליה בכל שנה, חלקם מגיעים מקצוות תבל. יחד עם מוקדי התיירות המוכרים יותר, כמו למשל המדרגות הספרדיות ברומא וכיכר סן-מרקו, ישנם גם אזורים אשר פחות מוכרים לתיירים ומטיילים. עיירת צ'יווידאלה דל פריולי נמנית בין העיירות הפחות מוכרות במחוז האוטונומי של פריולי ונציה. העיירה מוכרת רבות בזכות כנסיית סנטה מריה הממוקמת בה, בזכות האדריכלות המרהיבה הנמצאת בכל סמטת רחוב ועוד.

עיירת צ'יווידאלה דל פריולי והאזור

בעיירת צ'יווידאלה דל פריולי זורם נהר יפהפה, מעליו בנוי גשר הנקרא PONTE DEL DIAVOLO (בתרגום חופשי – הגשר של השטן). הנהר חוצה את מרכז העיירה, כך שלא ניתן לפספסו. באזור זה של צפון-מזרח איטליה, כל תייר ומטיילת יכולים ליהנות מפעילויות וטיולים בסגנונות שונים.

אם אתם נמנים בין האנשים שאוהבים טבע, ישנם באזור זה הרים יפהפיים שרואים רק בסרטים. חובבי גבינות, יין וקולינריה משובחת? מילה אחת יש לנו עבורכם – איטליה. איטליה אמנם ידועה בשל המטבח שלה, אך אזור זה של צפון מזרח איטליה אפילו עוד יותר מרשים. באזור של צ'יווידאלה דל פריולי תוכלו למצוא מסעדות אותנטיות במיוחד, כאלו שברגע שנכנסים אליהם, מריחים (תרתי משמע) את איטליה האמיתית באוויר.

מסעדות מומלצות באיטליה, צפון מזרח

החל מדגים ועד לקינוחים מקומיים ומנות איטלקיות משובחות, חובבי הקולינריה ימצאו כאן הנאה פשוט אדירה. הבישול אותנטי, הריחות ממכרים ואתם מוזמנים להכין טוב טוב את הבטן לקראת ריפוד. כשאתם מגיעים אל צ'יווידאלה דל פריולי ואתם רעבים, מומלץ מאוד לנסות את הקינוח המקומי (לאחר ארוחת צהריים מקומית).

הקינוח המקומי באזור זה הוא עוגת שמרים מיוחדת. אם תגיעו למרכז עיירת צ'יווידאלה דל פריולי, תמצאו שם את כיכר פאולו דיאקונו, שם ישנם בתי קפה ומסעדות מעולות. בין בתי הקפה השונים, ישנו גם בית קפה הנקרא GUBANA, שם תוכלו לאכול את הקינוח המקומי של צ'יווידאלה דל פריולי.

מה באזור של צ'יווידאלה?

מה עוד באזור זה של צ'יווידאלה? אם ממשיכים לכיוון דרום (לאורך הגבול של סולבניה-איטליה), אפשר בקלות להגיע אל אזור הנקרא COLLIO. אזור זה מומלץ במיוחד עבור חובבי היינות, אך לא רק.

עד שתגיעו אל אזור זה, תעברו דרך נופי טבע מרהיבים, טירות עתיקות, יערות, מבצרים עתיקים מאוד, גבעות עם כנסיות וקתדרלות ועוד המון טוב. במילה אחת? וואו. מומלץ מאוד עבור מי שאוהב לשכור רכב ולעצור בדרך בכל מיני מקומות מאוד מעניינים.

לינה בצפון מזרח איטליה

מבחינת לינה באזור של צ'יווידאלה דל פריולי, יש בפניכם המון אופציות. תוכלו לבחור ללון בבתי מלון סטנדרטיים, מלונות בוטיק, בקתות וגם צימרים. יחד עם אפשרויות הארחה אלו, ישנן באזור צ'יווידאלה דל פריולי אפשרויות לינה מאוד לא סטנדרטיות. עד כמה לא שגרתיות? תוכלו ללון למשל בטירה.

כן, כן, טירה אמיתית, הנקראת HOTEL LOCANDA AL CASTELIO. כבר בתמונות של מלון זה, ניתן להבחין שמדובר בחוויה שלא שוכחים כל החיים. האמיצים בינינו גם ישנים אפילו ביערות באיטליה, היות וניתן למצוא גם לא מעט מלונות בוטיק הממוקמים באמצע יערות. אולי תופתעו לגלות, אך האירוח בבקתות הממוקמות ביערות לרוב יהיה מדהים. מדובר ברמות פינוק מאוד גבוהות, והרומנטיקה מובטחת.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו