טיול דיונות בחולות ניצנים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מעבר לחוף יפהפה ומאוד גדול, דיונות רחבות ומעיינות טבעיים, טיול דיונות בחולות ניצנים גם ייקח אתכם לימי מורשת קרב מפוארים. במלחמת השחרור, מדינת ישראל הייתה קרובה להיכבש, חלילה. בשמורת הטבע ניצנים, צה"ל בלם את הטורים המצריים שניסו להגיע אל תל אביב. עדיין לא ביקרתם כאן?

אם אתם מכירים את אזור גן שורק, כדאי לדעת מה שוכן לו באזור ניצנים. אמנם מדובר סה"כ ברבע שעה של נסיעה איטית מחוף פלמחים, אך הנוף שונה לחלוטין. באזור ניצנים תמצאו דיונות חול ומרחבי נוף יפהפיים. את חוף ניצנים עצמו, הטבע שרטט בעזרת סלעים יפהפיים ובצורות שונות אשר פזורים על החוף. כשמטיילים על חוף ניצנים, אפשר לראות גם דייגים אשר יושבים במשך שעות ומחכים למלא את סל הדגים שלהם, ממש כמו פעם.

חולות

ניצנים והרקע ההיסטורי-צבאי

מבחינת החוף עצמו ושמורת הטבע, אין ספק שמדובר בפנינה של ממש. יחד עם הנוף היפהפה שמקיף את אזור ניצנים, כדאי גם לדעת שמדובר באזור בעל משמעות היסטורית רבה. באזור זה של שמורת הטבע ניצנים, כוחות הביטחון הישראליים הצליחו לבלום כוחות מצריים אשר נהרו וניסו להגיע אל כיוון מרכז הארץ, תל אביב.

בין אם אתם נוטים לטייל רבות בדרום הארץ או לא, כנראה יצא לכם להיתקל במילים "גשר עד הלום". מדוע עד הלום? מכיוון וזו הנקודה הכי צפונית אליה הצליחו הכוחות המצריים לפלוש ולהגיע. מעל נחל לכיש שבדרום, פוצץ הגשר הנקרא "גשר עד הלום", מה שסייע למנוע את פלישת הכוחות המצריים. לכן, הגשר נקרא גשר עד הלום. כיום, אזור זה נחשב אזור תיירותי לוהט, אליו תיירים מגיעים מכל הארץ וגם ממקומות שונים בעולם.

מסלולי מעיינות מים בדרום

תוכלו גם לצאת אל סיורים מודרכים בדיונות בחולות ניצנים, ליהנות משירותי תיירות שונים, בתי הארחה ברמה גבוהה ועוד. בסמוך לגשר עד הלום, תוכלו כיום ליהנות מארוחת בוקר פנטסטית, בפארק בשיטה. תוכלו למצוא בפארק שולחנות פיקניק מרווחים לנוחיות המטיילים, עצים וותיקים, מקומות ישיבה מוסדרים ועוד. אם אתם תרים אחר מסלולי טיולים עם מים בדרום ועדיין לא ביקרתם בשמורת הטבע ניצנים, אתם מפספסים חוויה אמיתית. טיול דיונות בחולות ניצנים כולל גם הגעה אל מעיינות מים, שחלקם טבעיים וחלקם עשויי ידי אדם.

אם אתם מעוניינים לצאת לסיור בדיונות של ניצנים, תוכלו לעשות זאת באמצעות סיור מודרך או לבדכם. ניתן להחנות את הרכבים בחניון המוסדר של חוף ניצנים, ולעקוב אחר סימון השבילים השחור (6). חשוב מאוד להדגיש, שמורת הטבע ניצנים היא אזור רגיש ביותר. מה זה אומר? במילים אחרות, אין להיכנס לשמורת הטבע עם ג'יפים, והעושה זאת ייקנס על פי החוק בקנסות גבוהים מאוד.

דיונות בניצנים ובעלי חיים

חובה להבין כי שמורת הטבע ניצנים כוללת בתוכה מינים רגישים של בעלי חיים, חלקם בסכנת הכחדה אפילו. הצבי הישראלי מתקיים גם הוא באזור זה, והוא בסכנת הכחדה כבר מספר שנים. כשאתם נכנסים לאזור ניצנים עם רכב פרטי, יש לנסוע על הכבישים הבנויים בלבד, כאשר בסופן תגיעו אל החניון המוסדר של חוף ניצנים. כבדו את הטבע, כי הוא הריאה הירוקה של כולנו.

בין אם אתם מתכננים בשבת הקרובה לטייל כמשפחה או כזוג, שמורת הטבע של חוף ניצנים מומלצת במיוחד, אין ספק, ישנם הרבה מוקדי תיירות הפזורים במקומות שונים בארץ, וחלק נכבד מהם שוכן במישור החוף הדרומי של ישראל. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את חוף ניצנים, שמורת הטבע הדרומית. כשאתם מגיעים אל אזור שמורת הטבע, מומלץ להוריד הילוך ומהירות. תוכלו ליהנות מהטבע שמקיף אתכם, ולא לשכוח להיזהר שלא לדרוס תנים, שועלים, נימיות וזוחלים שונים.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו