טיול במעיין עין עקב

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם התעוררתם בשבת בבוקר ומתחשק לכם להגיע אל אחד ממוקדי המים המרהיבים בארץ, מעיין עין עקב הוא בשבילכם. באזור המדברי של עין עקב ניתן לחזות גם באיילים, אך יש צורך לשמור על השקט בכדי לא להבריח אותם.

 

זו לא פאטה מורגנה, זו באמת פינה ירוקה באמצע המדבר, הנקראת מעיין עין יעקב. ליד נחל צין תמצאו מסלול טיול במעיין עין יעקב, מעיין המשמש בעלי חיים רבים לצרכי מחייה. הטיול הוא מסלול טיולים מעגלי והוא מחולק לשני סוגי מסלולים, כאשר אחד מהמסלולים הוא קצר יותר והשני ארוך. למעשה, אם אתם מעוניינים להשלים את כל האתגר של טיול במעיין עין עקב, אתם תצטרכו לפנות עבור המשימה יום שלם. המסלול הארוך במעיין עין עקב הינו לא פחות מאשר 16 ק"מ. אם מטיילים באזור זה בעונת החורף, יש לצאת מאוד מוקדם, בכדי לא להגיע לסיטואציה בה אתם מטיילים בחושך.

טיול למעיין עין עקב כולל הגעה אל אחד ממוקדי התצפית המרהיבים באזור, פסגת חוד עקב (פסגה גבוהה). מפסגת חוד עקב ניתן לתצפת על מעיין עין עקב, מעיין אליו מגיעים בעלי חיים מסוגים רבים אשר חיים בנוף המדברי.

יש לקחת בחשבון שכאשר מגיעים אל אזור מעיין עין עקב בעונת הקיץ, מומלץ מאוד לנעול נעליים סגורות וגבוהות. יחד עם זאת, אין להפוך סלעים באזור זה או אבנים, גם אם אבנים קטנות. היות והנוף הוא מדברי, באזור מתקיימים זוחלים, נחשים וגם עקרבים. אין צורך להילחץ, אין זה אומר כי האזור מסוכן עבור מטיילים רגליים. החי המדברי אינו מזיק ואינו תוקף אף אדם, אלא אם מאיימים על הישרדותו. כל שעליכם לעשות, הוא לטייל באזור זה תוך מתן כבוד לטבע המתקיים כאן.

עין עקב ומסלולי טיולים מומלצים בדרום

טיול במעיין עין עקב מתחלק לשני סוגי מסלולים, כאשר בחלקו, המסלול אינו מומלץ לילדים. יש לקחת בחשבון שאם מעוניינים לטייל באזור זה של עין עקב, החלק של המסלול שכולל את העלייה לחוד עקב הוא קשה יותר. העלייה אל מעלה דבשון היא קלה יותר מאשר העלייה אל חוד עקב.

בכל מקרה, הדובדבן שבקצפת במסלול הוא הנוף הנצפה מרמת דבשון, עבדת ומעין עקב. בין אם אתם בוחרים להגיע אל נקודות התצפית מחלקו הראשון של המסלול או מחלקו השני, הנוף שנשקף מנקודת התצפית הוא פשוט מרהיב. שימו לב כי במידה ובוחרים ללכת במסלול הארוך (16 ק"מ), יש להצטייד במי שתייה וכיסוי ראש, היות ומדובר למעשה ביום של שלם טיול והליכות רגליות (כדאי לקחת בחשבון בערך 7 שעות).

לינה באזור עין עקב

אז למי מתאימים מסלולי הליכה בעין עקב? קודם כל, כדאי לזכור שאם אתם מטיילים עם ילדים, ישנם מסלולי טיולים מומלצים יותר עבורכם מאשר עין עקב. מדוע? מכיוון ובחלקים רבים במסלול זה, ישנם חלקים מאוד תלולים ומסוכנים לילדים. נוסף על כך, מדובר במסלולי טיולים די ארוכים, ולא כל ילד נכון ליום טיולים שכזה.

מבחינת מקומות לינה באזור עין עקב, יש באפשרותכם לאתר לא מעט בתי הארחה באזור, אך תוכלו גם ללון בבית ספר שדה בוקר, בחניון הליל אשר נמצא ליד תחילתו של המסלול (צמוד לנחל צין) ועוד.

מסלולי ג'יפים מומלצים בדרום הארץ

לאחר שאתם מסיימים את הביקור שלכם בעין עקב (כ-10 ק"מ אל תוך המסלול), תוכלו לבחור אם להמשיך את הטיול לחוד עקב (המשך עלייה ו-4 ק"מ נוספים) או לא. במילים אחרות, בנקודה זו, ניתן לבחור לקצר את המסלול.

אם אתם תרים אחר מסלולי ג'יפים מעולים באזור עין עקב, אתם וודאי תשמחו לדעת שאתם יכולים להגיע עם הג'יפ עד למעיין עצמו. לאחר מכן, ניתן לטייל עם ג'יפים במסלול מעגלי שיוביל לחוד עקב. אל האזור מגיעים דרך כביש 40, דרך צומת טללים. בצומת חלוקים יש לפנות ימינה ולחלוף על פני הפנייה אל קיבוץ שדה בוקר. לאחר מספר דקות נסיעה (כ-3 ק"מ), ניתן לראות שילוט לכיוון קבר בן גוריון וגם עין עובדת. כשאתם מגיעים אל נקודת התשלום של השמורה, תוכלו להחנות את הרכב ולהחל במסלול היפהפה.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו