טיול במסלול המעגלי במערת האצבע בכרמל

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

נדמה כי לכל מקום אליו נפנה את מבטנן בצפון, נוכל למצוא פנינים אמיתיות של טבע. טיול במסלול המעגלי במערת האצבע בכרמל הוא חוויה מומלצת, בין אם עבור משפחות, זוגות או קבוצות. מגיעים לאזור מערת הכרמל? ישנן עוד המון אטרקציות מומלצות באזור.

טיול במסלול המעגלי במערת האצבע בכרמל, אינו ארוך מאוד או קשה מדי.  המסלול מותאם בעיקר למשפחות, ואורכו הוא סך הכול 3 קילומטרים. לרוב ניתן לסיים את המסלול בתום 3 שעות של הליכה בקצב ממוצע לחלוטין, והמסלול הינו מעגלי. במהלך המסלול תמצאו כניסה למערה, ואנו ממליצים תמיד להסתייע במורה דרך. מורה דרך (מדריכי דרך) מומלץ בטיולים מכל הסוגים, בין אם מדובר בטיולים קצרים או ארוכים, קלים או קשים. לרוב, מדריך דרך מומלץ יקנה ערך מוסף ענק לטיול.

נטפים

מערת האצבע בכרמל בחורף

ישנם אזורים רבים בארץ אשר מומלצים בעונת החורף, אך פחות בקיץ. במקרה זה, ההיפך הוא הנכון. אל מערת אצבע הכרמל מומלץ להגיע בקיץ, היות ובמהלך החורף ישנו איסור להיכנס למערה ולסייר בה. בעונת החורף עטלפים רבים מתמקמים במערה, מה שמונע את הביקור בה בימים הגשומים. יש לשים לב גם כי בימים הראשונים שלאחר גשמים, קיימת סכנת החלקה. ציוד הכרחי – פנס ונעליים עם מקדם חיכוך מעולה (לא נעליים משופשפות או בלויות).

כשאתם מגיעים אל מערת אצבע הכרמל, תוכלו לחזות בנקודת תצפית מרהיבה אל חוף הכרמל ואל הים התיכון. במערה תמצאו שלושה חללים בגדלים שונים, כאשר הם מוצבים זה מעל זה. בכדי להגיע אל מערת אצבע הכרמל, תצטרכו להחנות את הרכב בחניון מוסדר, שנמצא בפתח של נחל אורן. החניון נמצא בתוך כרם זיתים קסום ומרגיע.

מסלולים מומלצים בצפון עם מערות

כבר לאחר כ-200 מטרים, אתם חוצים נחל ומתחילים טיפוס לכיוון מערת אצבע הכרמל. העלייה אמנם תלולה, אך היא מותאמת גם לילדים וגילאים מתקדמים יותר. כשמגיעים אל המערה עצמה, אפשר לצפות ממנה על הנחל שנמצא למרגלותיה, נחל אורן. כשממשיכים לטפס מעבר לנקודת תצפית זו על נחל אורן, מגיעים אל נקודות תצפית אפילו מרהיבות יותר.

במידה ואתם לא מעוניינים לצאת אל מסלול טיולים מעגלי, אתם יכולים לבצע את המסלול הזה אחרת. ניתן להתחיל את המסלול בנחל אורן, אך לסיים אותו בעין הוד, כבר האומנים בצפון. בעין הוד, תמצאו מסעדות אותנטיות, דוכני אומנים, יצירות אומנות מרהיבות ועוד.

שומרים על הריאה הירוקה שלנו

חשוב להזכיר שהטבע אינו יכול להתגונן, ואנחנו הם אלו אשר צריכים לשמור עליו. כשאתם מטיילים באזור מערת אצבע הכרמל, אתם נחשפים לבעלי חיים רבים אשר חלקם נמצאים בסכנת הכחדה. חשוב להבין כי לכל יצור בטבע יש את תפקידו, גם אם אנחנו לא מבינים מה הוא.

במערת אצבע הכרמל ניתן לפגוש בעטלפים, חלקם נדירים מאוד שנמצאים בסכנת הכחדה. יש לטייל במערות תוך הפרעה מינימלית. אין להאיר עם פנסים באופן ישיר על העטלפים שאתם רואים, גם אם זה מאוד מלהיב אתכם ומעולם לא נחשפתם ליצור המסתורי הזה. כבדו את הטבע, אל תהפכו שום אבן ואל תשאירו מאחוריכם פסולת. גם אם אתם חושבים שאתם סך הכול מניחים זבל אורגני שייאכל על ידי בעלי חיים או יתכלה, הנזק הוא נרחב ועצום.

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו