טיול להר גריזים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אין הרבה דברים שיכולים להחליף את התחושה הזו, כשמגיעים אל פסגת הר גבוה ולוקחים נשימה עמוקה. טיול להר גריזים, אחד ההרים הגבוהים בשומרון, זו חוויה שאסור לפספס. בין אם אתם אנשי אמונה ודת או פחות, הר גריזים קורא לכם לסיור.

הר גריזים אמנם קדוש מאוד לעדה השומרונית, אך האתר הוא אתר ארכיאולוגי קדום ושמור בצורה יוצאת דופן. האתר פתוח לביקור במהלך כל ימות השנה, ומסלולי הטיולים בהר גריזים הם ברמת קושי המתאימה לכל סוגי האנשים, למעט נכים. בעקבות האופי ההררי של הר גריזים, האתר אינו מותאם לאנשים בעלי נכויות פיזיות קשות. הכניסה להר גריזים היא בתשלום, שם תוכלו לחזות במראות מרהיבים של ערים קדומות ושומרוניות. מה היא עיר שומרונית? מסתבר שעיר שומרונית היא עיר עם הרבה פאר! כן, העיר הקדומה בהר גריזים הייתה מפוארת מאוד, וניתן לראות את זה בבירור כשמסתכלים על השרידים הקדומים. מדהים, אם עדיין לא ביקרתם באזור זה, אתם פשוט חייבים את זה לעצמכם. מומלץ מאוד להביט בתמונות שיעשו לכם חשק להניע את הרכב ולהגיע לאזור.

מסלולי טיולים מומלצים בשומרון 

טיול להר גריזים, מה נמצא שם? רבים מכירים את המושגים "הר הברכה" ו"הר הקללה", אך לא מסוגלים להצביע על מיקומם המדויק של מקומות אלו. אתם מוזמנים לנסות ולענות על שאלות אלו אחת ולתמיד. את התשובות ננסה לקבל בהר גריזים, שבפסגתו משקיפים אל שכם.

אחד ממסלולי הטיולים המרתקים והייחודיים ביותר בארץ, המסע בעקבות העדה השומרונית והיהדות העתיקה. אנחנו נוסעים אל הר גריזים ומוצאים שם אתר ארכיאולוגי פשוט מרהיב. אם חשבתם שראיתם הכול, אתם מוזמנים אל אתר עתיקות ארכיאולוגי עם משמעות היסטורית אדירה. הר גריזים נמצא ליד היישוב הנקרא הר ברכה, בשומרון. חשוב לציין כי תיירות בשומרות מחייבת אמצעי זהירות ובטיחות. ברוב האזורים הנסיעה היא ממוגנת.

מסלול טיולים ברמת קושי קלה במרכז ובשומרון

הר גריזים ייקח אתכם אל מחוזות הדמיון התנכיים, שם תוכלו לראות שרידים קדומים שמושכים אליהם תיירים מכל העולם. טיול להר גריזים גם יכלול ביקור במזבח יצחק (עקידת יצחק), אתרים מקודשים לעדה השומרונית ועוד.

הר גריזים הוא אחד המוקדים התיירותיים המרהיבים במזרח התיכון, בו נתגלו שרידים קדומים של מתחם שומרוני מקודש. כשמגיעים אל פסגת הר גריזים, מעבר לכך שנושמים אוויר צלול כיין, ניתן גם לראות את הנופים המדהימים של הרי השומרון. ישנם מוקדים תיירותיים רבים בארץ, אל הרבה מהם מגיעים תיירים מכל קצוות תבל.

 

מטיילת

היכן מטיילים באזור השומרון?

בין אם מטיילים בצפון הארץ או בדרומה, אפשר להיתקל בהמון מקומות עם רקעים היסטוריים וארכיאולוגיים חשוב ביותר. מעבר לכך, מבחינה של דתות ויהדות כמובן, ישנם אזורים רבים בארץ הנחשבים מקודשים. הר גריזים הוא מוקד תיירותי והיסטורי, אליו מגיעים עשרות אלפי רבבה מכל קצוות תבל במהלך השנה.

על הר גריזים למעשה, נחשפו רובעי מגורים עתיקים מהתקופה הפרסית. מומלץ ביותר לפנות לפחות חצי יום, בכדי להתרשם מעיר עתיקה ומפוארת אשר משתרעת על פני לא פחות מאשר 400 דונם. מעריכים כי בעיר זו התגוררו למעלה מ-10,000 תושבים, וניתן לחזות בשרידים קדומים של חנויות, מתחמי אירוח והארחה, רחובות קדומים ואפילו שוק.

טיול באוטובוס ממוגן בשומרון

טיול להר גריזים הוא חוויה מומלצת עבור בני 18 ומעלה, בין אם מדובר בטיול משפחתי, קבוצתי או זוגי. הטיול בהר גריזים מתבצע באופן ממוגן ובתאום עם כוחות הביטחון, ויש לציין גם כי הנסיעה היא באוטובוסים ממוגנים.

טיול בהר גריזים כולל מסלול ההליכה באורך של כ-2 ק"מ ורמת הקושי היא קלה, כך שהטיול בהחלט מתאים גם לפנסיונרים וגילאים מתקדמים. הר גריזים הוא אחד ממסלולי הטיולים המומלצים באזור השומרון. כשמגיעים אל פסגת הר גריזים, אפשר לצפות בעיר שכם, בה ביקרו אבותינו, אברהם ויעקב, ובה גם נקבר בנו של יעקב, יוסף.

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו