יש לי חנות באיביי ורוב הלקוחות בארה"ב – האם מגיע לי החזר מס?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

נגיף הקורונה אילץ בעלי עסקים רבים לחשב מסלול מחדש ולחשוב על דרכים להרחיב את אפיקי ההכנסה על אף ההגבלות שהם עומדים בפניהם.

אחת הדרכים שתפסו תאוצה לעשות זאת היא באמצעות פתיחת חנות וירטואלית באמזון או באיביי ושיווק מוצרים דרכן – אמצעי שהיה פופולארי גם לפני משבר הקורונה. אם יש לכם חנות באיביי ולקוחות מארצות הברית, חשוב שתהיו מודעים לזכויות ולחובות שלכם.

 

חובת דיווח הכנסה – לא רק לתושבי ארצות הברית

חובת דיווח הכנסה לרשויות המס בארצות הברית היא רחבה ומקיפה יותר מהחובה הקיימת בישראל. בניגוד לישראל, חובת דיווח ההכנסה חלה על עצמאים ושכירים כאחד, ורלוונטית גם למי שלא גר בארצות הברית, ויתכן אף שלא ביקר בה מימיו. אלה הם החייבים בדיווח הכנסה לרשויות המס בארצות הברית:

  1. כל אזרח ארצות הברית, בין שמתגורר בה ובין אם לא
  2. כל תושב קבע (מחזיק בגרין קארד)
  3. כל אדם בעל הכנסה עקיפה או ישירה בתחומי ארצות הברית

 

דיווח המס שיש להגיש משתנה לפי המעמד האזרחי, כאשר אזרחים ותושבי קבע חייבים במילוי טופס 1040 (דו"ח מס הכנסה) בהגשת ד"וח FBAR (דיווח על חשבונות זרים). אזרחים זרים בעלי הכנסה מתחומי ארצות הברית חייבים בהגשת טופס NR1040 (דו"ח מס הכנסה לזרים).

 

אני מפעיל חנות אינטרנטית הפעילה בארצות הברית – האם אני זכאי להחזר מס?

מערכת המיסוי בארצות הברית כוללת סעיפי ניכויים והחזרים הרלוונטיים לכל מי שחייב בדיווח מס, כך שבמידה ואתם מפעילים חנות וירטואלית הפעילה בתחומי ארצות הברית ויש לכם לקוחות מארצות הברית, ייתכן מאוד ואתם זכאים להחזר מס.

 

תשלום מס הכנסה לפי סטטוס אישי

אחד ההבדלים המהותיים בין שיטת המיסוי בישראל לבין שיטת המיסוי בארצות הברית נוגעת לסטטוס האישי של הנישום. גם בישראל וגם בארצות הברית קיימות מדרגות מס פרוגרסיביות, כאשר ככל שהשכר שלכם גבוה יותר כך שיעור המס גבוה יותר, אך בניגוד לישראל בארצות הברית קיים סיווג לסטטוס אישי המחייב שיעורי מס שונים לפי סטטוס ורמת הכנסה. אלו הם הסטטוסים האישיים:

  • רווק
  • זוג נשוי המגיש יחד
  • אדם נשוי המגיש באופן נפרד
  • אלמן מוכר
  • ראש משק בית

 

שיעור המס משתנה לפי סטטוס, כאשר למשל ראש משק בית ישלם שיעור מס נמוך יותר מאשר רווק מכיוון שעליו לתמוך בבני ביתו.

 

בעלי עסק בארצות הברית? חשוב לתכנן את המס שלכם

אם אתם בעלים של עסק הפעיל בתחומה של ארצות הברית, בין אם מדובר בעסק וירטואלי ובין אם לא, תכנון המס הוא דבר חשוב מאוד ויכול לחסוך לכם כסף ואף לזכות אתכם בהחזר מס. כאשר מדובר בהתנהלות הן מול מערכת מס ישראלית והן אמריקאית, ישנה חשיבות להיעזר בבעל מקצוע שידע להוציא את המיטב מהמצב.

משרד MasAmerica הוא משרד של בעלי מקצוע מהסוג הזה בדיוק, המתמחים במיסוי ישראלי ואמריקאי ויסייעו לכם למצות את זכויותיכם מצד אחד ולצמצם את חובותיכם ככל האפשר.

 

מסך

כתבות נוספות
שאולי תאהבו