הפנינה של מפרץ עקבה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לאורך הרצועה המזרחית של חופי סיני ניתן למצוא גם רצועות חוף ארוכות וריקות או בעלות קמפים וניתן גם למצוא עיירות וערים. הצפונית ביותר שוכנת ממש על הגבול וזוהי עיירה בשם טאבה, בה ניתן למצוא מלונות מפנקים וקזינו לאוהבי ההימורים. כ-65 ק"מ דרומית לטאבה נמצאת העיירה נואיבה. בעבר היתה שייכת נואיבה (כמו כל חצי האי) לישראל ושמה היה נביעות. העיר נביעות היתה מקום מפלט של מי שחיפשו קצת לברוח מהשגרה של שנות ה-70 ואף נערך בה פסטיבל מוזיקה שזכה לכינוי "הוודסטוק הישראלי". בשנות ה-80 הוחזרה נואיבה יחד עם שאר סיני למצרים ונבנה בה נמל אשר בו ניתן לקחת מעבורת לעקבה.

 

מה אפשר למצוא באזור?

בנואיבה יושבים שני שבטים בדואים – טרבין מצפון ומזיינה מדרום. במרכזה ניתן למצוא את אזור ה"סיטי" שם תוכלו למצוא חנויות נוחיות, חנויות מזכרות, מסעדות (ביניהן שתי מסעדות קוריאניות), בתי קפה כמו "הנסיך הקטן" המפורסם, דוכני מיצים, שירותים לתייר ועוד. בצפון ומרכז נואיבה ישנם מלונות מפנקים ומספר קטן של קמפים.  באזורה הדרומי של נואיבה, היכן שנמצאת הדיונה הקטנה המפורסמת, נמצאים רוב הקמפים של נואיבה.

בגלל שרצועת החוף של נואיבה היא חולית, היא הפכה להיות אהובה מאוד בקרב תיירים ישראלים ונוחה מאוד לבאים עם ילדים שדואגים מחופי האבנים הרבים שבסיני. ישנם ארבעה מסלולי הליכה מומלצים היוצאים מקרבת נואיבה ותוכלו בעזרת בעלי הקמפ/ מלון או חברות התיירות שב"סיטי" לברר על כל מסלול ורמת הקושי שלו.

מסלול קניון הצבעים הוא מסלול מעגלי קל יחסית האורך כשעתיים, אשר יקח אתכם לקניון עם חול וסלעים בשלל צבעים. מומלץ לעשות את המסלול הזה באביב או בסתיו.

מסלול הקניון הלבן ועין חוד'רה כולל עצירה באבן הכתובות בה נוודים השאירו כתובות שהשתמרו ב-1500 השנים האחרונות, משם נסיעה לקניון הלבן שסלעיו והחול בו לבנים ומרהיבים ולסיום הוואדי היפה של עין חוד'רה. המסלול הזה הינו בדרגת קושי בינונית.

המסלול של ואדי ת'מילה הוא מסלול קשה יותר העובר בוואדי בעל סלעים משוננים וצמחייה ייחודית כאשר ככל שאתם ממשיכים בוואדי הוא הולך ונסגר עד שהופך למעין קניון קטן ובסיומו דיונה אדומה וכיפית.

המסלול של ואדי חוויט הוא מסלול קליל ונחמד לאורך הוואדי אשר ניתן לעשותו ולחזור חזרה להתחלה או להתחבר מסופו לוואדי ת'מילה ולהמשיך לכיוון הדיונה.

מעבר למסלולי ההליכה של נואיבה תמיד תוכלו לבדוק על אופציה לקחת טנדר למקומות יפים בקרבת נואיבה, כמו הכפר הסמוך טרבין, על מנת לראות את הכוכבים ללא הפרעות אור, או לצאת למסע על גמלים באזור.

גם הריף של נואיבה, בדומה לכל רצועת החוף המזרחית של סיני, הוא ריף מרשים ביותר (וקרוב מאוד לחוף)  ומומלץ לשנרקל בו. ישנם גם מועדוני צלילה בנואיבה, כך שתוכלו ליהנות גם מצלילת היכרות או לעשות קורס צלילה.

נואיבה היא עיירה שאת הקסם שלה קשה לשכוח, כבר 50 שנה שהיא מושכת אליה תיירים רבים שמתאהבים בה כל פעם מחדש.

 

חדר שינה

כתבות נוספות
שאולי תאהבו