המדריך המקוצר כיצד מעצבנים בלגי בטבע

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מה יכול לעצבן בלגי עד כלות נשמתו? אם תקראו לו צרפתי. התשובה הכי מעודנת תהיה "סליחה?". התגובות הפחות מעודנות חבל לפרט.

מה יכול לעצבן צרפתי? האופן שבו אתם מתעקשים לבטא כל אות ואות במילה croissant. לא זה לא קרואסונט. זה גם לא קרואסון. זה קחווווווואסו חברים. תתאמנו בנתיים.

מצאתם את עצמכם ניצבים בפני שאלת ה"לאן טסים הפעם" – כולם נוהרים לצרפת ואתם שואלים את עצמכם האם כדאי לעשות כמו כולם, כי צרפת ואתם זה bond לנצח או לעשות פניית פרסה ולקפוץ לביקור בבלגיה.

טיסות לצרפת, טיסות לבלגיה – איך בוחרים? לא סגורים מה השיטה שלכם, אבל אנחנו החלטנו ללכת על בלגיה הפעם.

 

 טסים ל…בריסל

לא, זה לא אומר שנישאר רק בבריסל בביקור שלנו, לבלגיה יש מגוון רחב של ערים להכיר ונופים לראות. האמת? אנחנו סקרנים .

 

 ברוכים הבאים ב – 3 שפות שונות

בריסל היא חגיגה, חגיגה למי שרוצים את האירופה הקלאסית יותר, כפי שהיא הייתה אי שם במאה ה – 18. המבנים והרחובות של מרכז העיר בהחלט שומרים על המראה המבוקש ועל האופי המעט ימי ביניים שלהם. יש בזה המון חן וקסם.

הכיכר הראשית – Grand Place כשמה כן היא, כיכר גדולה ומרשימה. היא הייתה עדה לכמה פרקים חשוכים בהיסטוריה של בלגיה, שימשה מקום לכמה מזוועות האינקוויזיציה ומספר עריפות ראשים. אך בנוסף לזה, היא גם הייתה מקום שבו התמקמו להם כל איגודי העובדים האפשריים ולכן עד היום ניתן למצוא על בניינים סימונים מצויירים שעזרו למצוא את הבניין הנכון.

 

 הפסל המפורסם

האם מישהו פה לא שמע על פסל הילד המשתין? כן, המפורסם הזה שנמצא בבריסל. אבל מעטים יודעים שלילד המשתין יש גם חברה – הילדה המשתינה ואפילו חיית מחמד שלגמרי עושה את מה שהבעלים שלה עושה – משתינה גם.

 

 בית מלוכה

בבלגיה יש משפחת מלוכה פעילה ולה, כמובן, יש ארמון. בקיץ ניתן לבקר בארמון ולזכות בהצצה לתוך מספר חדרים שלו. זה קצת כאילו משפחת מלוכה הזמינה אותכם לתה של אחר הצהריים.

 

 מוזיאונים

בלגיה מקדשת את המאנות, לא פחות מצרפת. יש פה כמה וכמה מוזיאונים מאוד נחשבים – ביניהם ה – Royal Museums of Fine Arts of Belgium וכמובן המוזיאון שמוקדש לרנה מגריט.

 

 הפתעות קטנות

כאשר תגיעו לבלגיה ולבריסל בפרט, תגלו מדינה שרוצה שתעשו טיול אל העבר – כל האווירה של בלגיה תורמת לזה. אבל לבריסל לא חסרה גם חדשנות ואולי מעט מוזרות. הדוגמאות הטובות ביותר הן האטומיום – מבנה מוזר שנראה כמו אטום (משם שמו), הוא נבנה לרגל התערוכה הלאומית (הלא היא אקספו שמתקיימת עד עצם היום הזה). ניתן לבקר בפנים ולשאול את עצמכם מה זה הדבר הזה.

בנוסף, בריסל יכולה להציע לכם ביקור זריז בכל אתרי תיירות הגדולים שיש באירופה – בעזרת ביקור בפארק "מיני אירופה", שבו מחכים לכם דגמים מוקטנים של כל אותם המקומות המפורסמים.

אבל בריסל היא בהחלט לא כל בלגיה, לכן יש לנו רשימה קטנה של כל המקומות שכדאי לבקר בהם בנוסף.

 

 ברוז' – ונציה של בלגים

אולי העיר הכי ציורית שיש לבלגיה להציע לכם. תעלות, סירות ובתים קטנים, שכאילו הרגע יצאו תחת ידיו של צייר מפורסם. ההנאה האסתטית היא כה גדולה, שהיא לגמרי שווה ביקור בעיר המקסימה.

 

 אנטוורפן – תכשיטי יהלומים

בכל מקום שאתם מגיעים אליו, מעניין אותכם להכיר את ההיסטוריה של יהודי האזור? ובכן, אנטוורפן מוכרת כעיר, שתחום העיסוק העיקרי שלה זה יהלומים. רוצים לנחש מי היו סוחרי היהלומים הגדולים של העיר? אתם יודעים לבד את התשובה.

 

 מקומות מוכרים פחות

לא רק ערים יש בבלגיה. מה תגידו על מערה עתיקה עתיקה? היא נמצאת ב – Han – sur – Lesse ותמצאו בה נטיפים בני 12000 שנה.

ומה בנוגע לים הצפוני וחוף ה – De Panne  שלו? הטמפרטורה פה לא תעלה מעל 20 מעלות ואולי זו בדיוק הסיבה שהמקום הזה כה קורץ לנו.

וזה עוד מבלי להזכיר את המאכלים הבלגיים המסורתיים (עם כל הכבוד לוופל בלגי) – דוגמת carbonnade a la flamande – בשר מבושל בבירה.

ואז, בסוף הטיול תגלו שאתם כבר יודעים להבדיל בין בלגים לצרפתים.

נחיתה

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו