פטור ממס הכנסה לאזרח תושב חוזר – האם הפטור מלא

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

תושב החוזר לישראל לאחר 6 שנים שלא היה תושב ישראל, זכאי לפטור מלא ממס הכנסה למשך 5 השנים הקרובות. תושבים חוזרים ששהו בחו"ל 10 שנים ומעלה יהיו זכאים להטבות מס נוספות הכוללות פטור מלא ממס למשך 10 השנים הבאות. כאן בכתבה נסקור את המאפיינים לקבלת פטור ממס הכנסה ונראה כיצד גם מי שלא נחשב לתושב חוזר יכול לקבל פטור ממס הכנסה. מוזמנים.

 

מה זה פטור ממס?

מדובר בהטבת מס ידועה בה בעל ההכנסה פטור מלשלם עליה מס הכנסה. הפטור לא פוטר אותו מדיווח הכנסות לרשות המיסים, אלא אך ורק פטור מתשלום מס על ההכנסה העונה להגדרה הקבועה בחוק.

 

איך גם אזרח ישראלי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה קיים בכל מיני צורות. יש פטור ממס הכנסה הניתן במשיכת כספי קופת גמל, פטור ממס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, פטור ממס הכנסה על פיטורין ללא מתן אי הודעה מוקדמת. הסיבות הן שונות ומגוונות. הרבה אנשים החיים סביבנו הם בעלי פטור ממס הכנסה. לא צריך לראות זאת עליהם כי הם רגילים לכל דבר בדרך כלל. חשוב להפנים כי פטור ממס הכנסה זו לא מגרעה. כאן נסקור את הפטור המוכר והנפוץ ביותר – פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות.

 

מה זה פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות?

אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהיא, יתכן מאוד ואתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. הפטור ניתן לבעלי אחוזי נכות של 90% ומעלה שניתנו לתקופה של חצי שנה לכל הפחות. תקופת נכות של פחות מ-185 יום לא תזכה את בעליה בפטור ממס הכנסה.

אם יש לכם אחוזי נכות של 90% ומעלה, העבודה תהיה קלה יותר. כל מה שתצטרכו לעשות יסתכם בהגשת הטפסים הרלוונטיים לרשות המיסים. תוכלו לעשות זאת גם באופן מקוון ובהמשך יהיה עליכם להתייצב בוועדה רפואית שתכריע את זכאותכם בסופו של דבר.

אם אין לכם אחוזי נכות אך נראה לכם שאתם זכאים לכאלו בשל התמודדות רפואית כלשהיא, חשוב שתזכרו שהנושא שווה בדיקה.

 

למה פטור ממס הכנסה הוא משתלם?

פטור ממס הכנסה יכול להוביל לחיסכון של מאות אלפי שקלים. ברגע שאתם מגישים תביעה לקבלת פטור ממס הכנסה, אתם יכולים להגיש בקשה לקבלת החזר. ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי של עד 7 שנים אחורנית. הסכומים הם משמעותיים מאוד ולכן לא כדאי לפספס אותם. למרות זאת, כדאי לדעת שפטור ממס הכנסה לא ניתן בחינם ואולי תושבים חוזרים הם היחידים שמקבלים את הפטור על מגש של כסף…

 

למה ניתן פטור ממס הכנסה לתושבים חוזרים?

משרד העלייה והקליטה מעוניין לעודד עליית תושבים חוזרים. ברגע שאין את המיסוי הרגיל, העלייה קורצת והופכת לקלה יותר. מעניין לציין כי במסגרת הרפורמה הקובעת הטבות מס לתושבים חוזרים, כלולים גם עולים חדשים.

מטבעות

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו