טיול בעקבות הבירה באירלנד

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

גם אם אתם לא חובבי בירה מושבעים, בכל מקרה אירלנד קוראת לכם לבקר בה ולחוות אותה במלוא הדרה. נופיה כל כך ירוקים ואדמתה רוויית היסטוריה כה רבה, עד שפשוט חובה לבקר באירלנד לפחות פעם-פעמיים. מה עוד מתרחש שם בבירת הבירה?

מה משותף לצהלה של שיכורים, שמחה באוויר וריקודים עד השעות הקטנות? בירה עם קצף! אם מדברים על תרבות עשירה והיסטוריה מעניינת, אירלנד בהחלט תופסת מקום מכובד ברשימת המדינות שחוו קרבות מעניינים. יחד עם זאת, אירלנד לא נשכחת מאחור בכל מה שקשור לחגיגות, פסטיבלים, אירועי רנסנס וימי הביניים, הופעות מוזיקליות מעולות ועוד. אם חשבתם ששכחנו, אז ברור שאירלנד מובילה גם בתחום הבירות שכבשו את העולם כבר מזמן. מסע בעקבות הבירות באירלנד, אפשר להפעיל גם ווייז.

אירלנד והבירות המקומיות

בעקבות היסטוריה מאוד עשירה, אירלנד עם השנים נהפכה ליצואנית בירה גדולה מאוד. ייצוא הבירה באירלנד הוא מסוגים שונים ומגוונים של בירות, וניתן לבקר באירלנד במבשלות רבות. תוכלו לשכור רכב ולהגיע עצמאית אל מבשלות שונות, אך מומלץ להסתייע בשירותיו של מדריך דרך.

מורה דרך מומלץ ייקח אתכם למקומות הנחשבים ביותר באירלנד, בין אם אתם חובבי אלכוהול או פחות. אם כשאתם שומעים אירלנד אתם אוטומטית חושבים גינס, הרשו לנו להגיד לכם שלאחר מסע בעקבות הבירה, תבינו כמה טעיתם.

טיול במבשלות בירות מקומיות

בכל פאב, בית קפה, בר או מסעדה באירלנד תמצאו בירות מקומיות. תוכלו תמיד לבקש טעימות של בירות שונות לפני שאתם מחליטים מה תשתו, בין אם אתם ישובים במסעדה בצהריים או בבר בשעות הערב. מעבר למבשלות בירה מקומיות ועולמיות, גם יקבי יין רבים אפשר למצוא באירלנד.

אירלנד אוהבת לחגוג והתיירים לא נשארים מאחור. במהלך השנה, מבקרים באירלנד מיליוני תיירים מכל קצוות תבל, בין אם מדובר במשפחות או בזוגות. אתם יכולים לבקר בכפרים ועיירות קטנות, אך גם תוכלו לחוות את אירלנד במלוא הדרה ובערים המרכזיות.

מה ההבדלים בכלל בין בירות?

ההבדלים בין הבירות הם באופן הכנתן. במילים אחרות, ישנם סוגים של מרכיבים בעזרתם ניתן לבשל בירות. הבירות הנפוצות ביותר באירלנד הן בירות הלאגר, אייל, סטאוט ועוד. בירת האייל (ALE) נחשבת הבירה המסורתית ביותר באירלנד, למרות שניתן בהחלט לראות המון אנשים נהנים מלגימת לאגר (בירה מאוד כהה ובדרך כלל סמיכה) בסוף היום.

כאשר מבשלים בירת אייל, משתמשים במעט מאוד כשות והטעם המתקבל הוא מתוק למדיי (הצבע בדרך כלל יהיה אדמדם). כשמבקרים במבשלות אירלנדיות מקומיות, ניתן להבחין שכשמבשלים את בירות האייל, הן תוססות בחלק העליון של החבית. זאת, בניגוד לבירת הלאגר אשר תוססת בחלק התחתון של חבית הבירה המבושלת. בניגוד לבירת אייל המתקתקה, בירת לאגר בדרך כלל תהיה מרה למדיי, וטעמה הוא טעם נרכש עבור אנשים רבים. מבחינת טעמים, בירת סטאוט נמצאת בדיוק באמצע בין לאר לבין אייל. טעמה של בירת סטאוט אינו מריר, אך גם אינו מתוק. בירה סטאוט תהיה גם היא כהה.

דבלין, בירת הבירה

אין ספק, זה עניין של טעם, וכל אחד מעדיף את טיוליו באופן מעט שונה. יחד עם זאת, בכל מקום בעולם ישנן אטרקציות מקומיות מומלצות. במקרה של אירלנד, בירות והרבה מהן! אם אתם מגיעים לעיר דבלין (עיר הבירה של אירלנד), אתם באותה השנייה מבינים עד כמה הבירה היא משמעותית בתרבות האירית.

כשאנשים מסיימים את יום עבודתם באירלנד, הם מגיעים בדרך כלל לבר המקומי, שפתוח עד שעות מוגדרות. לרוב, האירי הטיפוסי אינו הולך הביתה לאחר יום עבודה, אלא לבר המקומי בכדי להוריד כמה צ'ייסרים ובירה טובה. גם באמצע היום ניתן להיתקל בשיכורים עליזים ברחבי העיר, אך הם בדרך כלל אינם מזיקים.

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו