שחררו את הצד ההרפתקני שלכם: פעילויות אתגריות ביעדי תיירות מובילים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

החיים המודרניים יכולים להיות עמוסים ומלאים במשימות והתחייבויות, מה שיכול לגרום לכך שזמן איכות עם המשפחה או עם החברים הם מצרך נדיר, אך חשוב מאד. פעילויות אתגריות יכולות להיות דרך מצוינת לחיבור והנאה משותפים, לחיזוק הקשרים, לפיתוח מיומנויות חדשות, לחוות הישג וסיפוק וחיבור לטבע. 

והחדשות הטובות, אתם לא צריכים להיות מטפסי הרים מיומנים בשביל לעשות את זה. מסלול ויה פראטה הוא מסלול אתגרי שמתאים לדרגות קושי שונות ויכול להתאים לטיול משפחתי או עם חברים שאינם מטפסי הרים מקצועיים.

 

מה זה ויה פראטה

ויה פרטה, הוא סוג של מסלול אתגרי של טיפוס הרים המשתמש בחבלים קבועים ואביזרים קבעים כמו, סולמות ומבני מתכת אחרים כדי לאפשר למטיילים לטפס בבטחה על צוקים תלולים ושטח מאתגר אחר. מקור השם הוא איטלקי, ופירושו המילולי, הוא "דרך ברזל".

מסלול ויה פראטה

 

היסטוריה על המזלג

מסלולי ויה פראטה הראשונים נבנו באזור הדולומיטים באיטליה במהלך המאה ה-19. הם שימשו במקור לגישה לחיילים לעמדות אסטרטגיות במהלך המלחמה האוסטרו-איטלקית. עם זאת, מסלולי ויה פראטה הפכו במהרה לפופולריים בקרב מטפסי הרים ומטיילים, והם נמצאים כעת בכל רחבי העולם.

 

מסלולי ויה פראטה בעולם

מסלולי הויה פראטה המוכרים נמצאים בעיקר באירופה, ניתן למצוא רבים מהם באזורים הררים באירופה, כמו למשל באזור הרי הדולומטים באיטליה, בפארק הלאומי טריגלב ביוגוסלביה, באזור דרום טירול באיטליה. ישנם גם מסלולים בארצות הברית, המזרח הרחוק ואצל שכנתנו, ירדן.

 

מסלולי ויה פראטה בישראל

בארץ ניתן למצוא מספר מסלולי ויה פראטה:

  • ויה פראטה צוק מנרה – מסלול מרהיב, מומלץ לפעילויות גיבוש לקבוצות ומשפחות באיזור הצפון.
  • ויה פראטה ג’ת – נמצא בגליל המערבי, באזור ינוח-ג'ת. מסלול יפה אשר מתאים לפעילויות אקסטרים בצפון.
  • ישנו מסלול ויה פראטה בעאבוד – נמצא במצוק מרשים בין היישוב עופרים ובין היישוב עאבוד בדרגת קושי גבוהה ופחות מומלץ לטיול משפחות או חברים שאינם מיומנים.

מסלולי ויה פראטה

דרגות הקושי של מסלולי ויה פראטה

הקושי של מסלולי ויה פראטה משתנה. חלק מהמסלולים קלים יחסית וניתן לטייל ברמת מתחילים, בעוד שאחרים מאתגרים יותר ודורשים ניסיון. חשוב לבחור מסלול המתאים לרמת המיומנות שלכם.

בעת בחירת מסלול ויה פראטה, חשוב להתחשב גם בתנאי מזג האוויר. מסלולי ויה פראטה יכולים להיות מסוכנים בתנאים רטובים או קפואים. חשוב גם להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בטיפוס ויה פראטה, כמו נפילות ומפולות.

 

טיפים לטיפוס בטוח

  • הכלל החשוב ביותר הוא בטיחות. אין לעשות את המסלול ללא הדרכה וציוד מתאים.
  • יש לחבוש תמיד קסדה ולהשתמש ברתמה המחוברת לחבלים ולאמצעים על הסלעים.
  • היו מודעים לסביבתכם והיזהרו ממפגעים.
  • אל תטפסו אם אתם לא מרגישים בטוב.
  • הקשיבו למדריך ופעלו בהתאם להוראותיו, הוא מכיר את השטח היטב.

 

לצאת מהשגרה עם מסלול ויה פראטה

לסיכום, טיפוס במסלול ויה פראטה הוא חוויה מאתגרת ומתגמלת, אם תעקבו אחרי כללי הבטיחות, תהנו מחווית הטיפוס מבלי לסכן את עצמכם או את חברי הקבוצה. פעילות כזו, יכולה להתאים ליום כיף בעבודה, לחגיגה משפחתית משותפת, וסתם כך לצאת מהשגרה ולטייל בטבע קצת אחרת.

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו