מה כרוך בהתאמת הנופש למגזר החרדי?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם אתם מעוניינים להתאים את הנופש שאתם מארגנים לציבור חרדים כדי להגדיל את קהל היעד או כדי להתאים את התכנים לציבור הנופשים, חשוב שתקחו בחשבון כי מה חרדים מחפשים בנופש.

 

אילו צרכים דתיים צריכים להיות במקומות נופש המוצעים לחרדים?

לא רק בעולם החילוני יוצאים לנופש, הציבור החרדי יוצא לחופש בזמנים קבועים יחסית, בהתאם לחופשות "בין הזמנים" בדרך כלל. אם אתם מתכננים נופש כזה, כדאי שתמפו את הנתונים ותבדקו מי קהל היעד שלכם. האם מדובר במשפחות עם ילדים? זוגות? הנתונים משתנים בהתאם.

חרדים

בית כנסת בקרבת מקום

יהודים חרדים לדבר ה' מתפללים גם כשהם בנופש. התפילות נערכות 3 פעמים ביום וחלק מהן מצריכות ספר תורה זמין. חפשו מקום בקרבתו יש בית כנסת אליו המתפללים יוכלו להגיע. כיום, כמעט כל המלונות מחזיקים בית כנסת כשירות לנופשים. יש לא מעט וילות וצימרים מותאמים למגזר החרדי. אך תמיד לפני שאתם פונים לאחד כזה, בדקו את כל הנתונים.

 

מיקום שמור

חרדים לא ישמחו להגיע למקום בו הם יכולים להיחשף ללבוש לא צנוע. ההעדפה תהיה מיקום פרטי, שמור ופחות המוני. למארגני נופש אין אפשרות לשלוט על כל האמור, אך כן להציע את הנופש לחרדים בלבד וכך כל הנרשמים יהיו חרדים והיה להם נוח יותר.

 

אוכל כשר

נופשון המציע אוכל יצטרך לתת אוכל כשר לנופשים. כשרות האוכל תצטרך לענות לדרישות הכשרות של מהדרין. לכל חוג כשרות אחרת מועדפת ולכן, חשוב למצוא הכשר המקובל על מרבית קהילות ישראל כמו הבד"ץ ירושלים / קהילות / הרב לנדאו וכדומה. אם לא מדובר במקום הכולל ארוחות, כדאי שהוא יהיה סמוך למסעדות כשרות למהדרין.

 

בריכה לא משותפת

אם אתם מוציאים קבוצת נופש, לא תוכלו לשכור יחידות אירוח עם בריכה ולהשאיר את הבריכה פתוחה בצורה מעורבת. או שתעדיפו בריכות משפחתיות לכל משפחה לחוד, או שהבריכה תהיה פתוחה בהפרדה. בריכה מעורבת לא מתאימה לצביון הרוחני של העם היהודי.

 

לא מתפשרים על איכות

איכות הנופשון לא צריך להיות נמוך בגלל שהוא מותאם לציבור החרדי… אין סיבה לחשוב שבגלל שהאוכל כשר הוא צריך להיות יותר טעים. ממש לא, ההפך הוא הנכון. אם אתם מעוניינים להביא אל הנופש שאתם מארגנים כמה שיותר מהציבור החרדי, תצטרכו להשקיע בתכנים מותאמים, חויות נעימות מבלי להתפשר על הנתונים שציינו כאן.

 

לסיכום

הציבור החרדי יוצא לנופש מסוג זהה כמו כל הנופשים בארץ, אבל אצלו, מלבד החיפוש אחר מקום מתאים לנופש, הוא גם מחפש אחר מקום שיתן מענה לצרכי דת: שיהיה אפשרות לתפילה במנין, פרטיות המקום, אוכל כשר וכו'. יש לא מעט צימרים שנבנו בהתאמה לציבור החרדי. חשוב לציין כי אופי הנופש יהיה שונה בהתאם לקהל היעד אליו הוא פונה.

המגזר החרדי

כתבות נוספות
שאולי תאהבו